Kotwice

Odsyłacze odnoszą się do konkretnego pliku, ale w połączeniu z kotwicą pozwalają odwołać się do konkretnego miejsca w danym dokumencie. Jest to szczególnie przydantne w przypadku tworzenia dokumentów dłuższych niż jededna lub dwie długości ekranu monitora, gdyż ułatwia nawigację.


ROZDZIAŁ I

1. Na szkoły: Technikum Uzupełniające w Zespole Szkół Rolniczo-Technicznych im. Bohaterów Walki z Faszyzmem
2. Siedziba szkoły: Zespół Szkół Rolniczo - Technicznych 26-700 Zwoleń, ul. Wojska Polskiego 78. 3. Technikum Uzupełniające jest szkołą publiczną. 4. Organem prowadzącym szkołę jest Powiat Zwoleński. 5. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Mazowiecki Kurator Oświaty w Warszawie. 6. Technikum Uzupełniające prowadzi klasy na podbudowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej w formie stacjonarnej o trzy-letnim cyklu kształcenia. 7. Technikum Uzupełniające kształci w zawodzie technik rolnik.


ROZDZIAŁ II

Nadrzędnym celem szkoły jest wszechstronny rozwój ucznia. Edukacja szkolna polega na harmonijnej realizacji zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania. 1. Szkoła zapewnia każdemu uczniowi warunki niezbędne do jego rozwoju. Kierując się zasadami zawartymi w Konstyt ucji Rzeczpospolitej Polskiej, Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka oraz Konwencji o Prawach Dziecka, przygotowuje do wypełniania powinności rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji i wolności; rozwija u młodzieży poczucie odpowiedzialności, miłości do Ojczyzny oraz poszanowanie dla polskiego Do podstawowych celów działalności szkoły należy: 1. Wszechstronny rozwój osobowości uczniów, uwzględniający indywidualne zainteresowania, uzdolnienia i predyspozycje psychofizyczne. 2. Przygotowanie do aktywnego i świadomego uczestnictwa w życiu gospodarczym. 3. Kształtowanie umiejętności pracy w zespole i skutecznego komunikowania się z zastosowaniem zasad etyki i etykiety. 4. Osiąganie osobowości intelektualnej, emocjonalnej i moralnej. 5. Budowanie poczucia tożsamości osobowej, narodowej oraz zadomowienie w tradycji kultury europejskiej. 6. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własny rozwój, samodzielne decyzje dotyczące dalszej drogi kształcenia czy wyboru zawodu.


ROZDZIAŁ III

Szkoła kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizacji celów i zadań, stosownie do posiadanych warunków i wieku uczniów poprzez: 1. Opracowanie programu wychowawczego szkoły, który opisuje w sposób całościowy wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym i jest realizowany przez wszystkich nauczycieli. Program wychowawczy opracowuje i zatwierdza RP w porozumieniu z Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim. 2. Okresowe konsultacje i kontakty z odpowiednimi instytucjami. 3. Umożliwianie młodzieży i rodzicom uczestnictwa w imprezach artystycznych, apelach, wycieczkach, konkursach i innych. 4. Stały kontakt z domem rodzinnym ucznia i instytucjami wychowawczymi Szczegółowe treści i działania o charakterze wychowawczym są opisane całościowo w szkolnym programie wychowawczym. Ich realizacja jest zadaniem zarówno całej szkoły, jak i każdego nauczyciela. Sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działanie pro zdrowotne. 1.4. Realizuje uchwały Rady Pedagogicznej podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących. 1.5. Dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły. 1.6. Wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych. 2. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami. Dyrektor decyduje w sprawach: 2.1. Zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły. 2.2. Przyznawania nagród oraz wyznaczania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły. 2.3. Występowania z wnioskami po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli i pracowników szkoły. 2.4.Dyrektor powołuje wicedyrektorów, określa ich zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności. 2.5. Dyrektor w realizacji swoich zadań współpracuje z pozostałymi organami szkoły.

do góry

ROZDZIAŁ IV

Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły realizującym statutowe zadania w zakresie kształcenia, wychowania i opieki. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Zespołu Szkół Rolniczo -Technicznych. W skład Rady wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w ZSRT ( szkoła, warsztaty, internat ). W zebraniach rady mogą także brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady. 1. Zebrania plenarne rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę, albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej. 2. Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem rady. 3. Dyrektor szkoły przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły.

do góry

ROZDZIAŁ V

Organizacja i formy współdziałania szkoły z rodzicami ( prawnymi opiekunami) 1. Nauczyciele i rodzice współdziałają ze sobą w sprawach wychowania, profilaktyki i kształcenia młodzieży. 2. W ramach tego współdziałania rodzice mają prawo do: 2.1. Znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno - wychowawczych w danej klasie i szkole. 2.2. Znajomości prawa szkolnego, a w szczególności przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów. 2.3. Uzyskiwania w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce od wychowawcy i nauczycieli uczących poszczególnych przedmiotów. 2.4. Uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia swych dzieci. 2.5. Wyrażania i przekazywania Dyrektorowi opinii na temat pracy szkoły. 3. Nauczyciele, wychowawcy, pedagog szkolny doradzają rodzicom w rozwiązywaniu problemów rozwojowych uczniów. Wskazują możliwe formy wsparcia oferowane w szkole oraz informują o możliwościach uzyskania pomocy w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub innych instytucjach świadczących poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom. 4. Stałe spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze powinny być organizowane nie rzadziej niż 3 razy w roku szkolnym. Wychowawca organizuje dodatkowe spotkanie w miarę potrzeb. 5. W przypadku braku kontaktu z rodzicami informacje o uczniu podaje się listownie za pośrednictwem sekretariatu szkoły, bądź osobiście odwiedzając środowisko domowe ucznia. 6. Rodzice mają obowiązek: a) uczestniczenia w spotkaniach organizowanych przez wychowawców i w sytuacjach interwencyjnych, b) zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia szkolne, c) zapewnienia dziecku warunków umożliwiających przygotowanie się do zajęć szkolnych.

do góry

ROZDZIAŁ VI

1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły, opracowany przez Dyrektora, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji zatwierdza organ prowadzący szkołę do dnia 30 maja danego roku. 2. W arkuszu organizacji zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący, oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli. 3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły Dyrektor, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych. 1. Na podstawie ramowego planu nauczania Dyrektor szkoły ustala szkolny plan nauczania, w którym określa dla poszczególnych klas i oddziałów na danym etapie edukacyjnym tygodniowy wymiar godzin. 2. Nauka poszczególnych przedmiotów odbywa się na podstawie programów tworzących szkolny zestaw programów nauczania. 3. Wyboru programów nauczania dokonują nauczyciele spośród programów wpisanych do wykazu programów nauczania uwzględniając możliwości i zainteresowania uczniów oraz wyposażenie szkoły. 4. Nauczyciel może opracować własny program zgodnie z odpowiednimi przepisami. 5. Szkolny zestaw programów dopuszcza do użytku Dyrektor szkoły. 1. Dyrektor szkoły dokonuje rocznego podziału oddziałów na grupy na zajęciach wspomagających specjalnych warunków nauki i bezpieczeństwa z uwzględnieniem środków finansowych posiadanych przez szkołę oraz zasad wynikających z przepisów w sprawie ramowych planów nauczania. 2. Nauczanie języków obcych może być organizowane w zespołach międzyoddziałowych, z uwzględnieniem poziomu umiejętności językowych uczniów. 3. Liczba uczestników kół i zespołów zainteresowań oraz innych zajęć nieobowiązkowych, finansowanych z budżetu szkoły, nie może być niższa niż 15 uczniów.


na początek strony